2. Engelen

28 april 2016 - Colmenar Viejo, Spanje

Engelen bestaan! We weten het zeker. Ze zien er anders uit dan we ooit geleerd hebben. Geen in witte gewaden rondvliegende onzijdige wezens. Nee, ze zien er gewoon uit als echte mensen. Misschien zijn ze af en toe onzichtbaar, zoals tijdens de vlucht naar Madrid. Wat voor gekkigheid de piloot ook probeerde, het toestel bleef in de lucht. Dit heet dan een bewaarengel. Maar tijdens onze eerste dagen hebben we alleen maar vermomde engelen gezien. Vermomd als mountainbiker en als gepensioneerd leraar op een lagere school. Vanuit het niets waren zij daar om ons respectievelijk de juiste weg te wijzen en om ons een onderkomen te bezorgen. Dat laatste was geen sinecure.
Hopen nu maar  dat er genoeg engelen over zijn om ons verder ook van dienst te zijn.

Het lawaai van Madrid hebben we ingeruild voor het geluid van zingende vogels en van onze voetstappen op de grond. Het tikken van onze wandelstokken completeren het geheel. Met enig gesjoemel hebben we de staf van Ad mee kunnen nemen in het vliegtuig. "Hij had de stok nodig in verband met een pijnlijke knie". Het spel werd blijkbaar zo goed gespeeld dat ze hem bij het verlaten van het vliegtuig in een rolstoel wilde duwen. Ze moesten eens weten wat voor wandelplannen we hadden!

Bergje op bergje af. Om moe van de worden. Ons evenwichtsgevoel wordt regelmatig op de proef gesteld wanneer door het water heen geleid worden. Willen we geen natte voeten krijgen, dan zullen we over de stapstenen moeten. Deze zijn soms erg smal en ook nog eens glad. Tot op heden hebben we het droog kunnen houden en geen nieuwe fysieke ongemakken opgelopen.

1. Joop:
    Dag Ad en Jose,

Goed begin! Zet hem op en blijf schrijven, ik lees graag.

Joop
  2. Bas Laney:
    28 april 2016
    Mooie berichten zo! Ik zeg, vooral blijven genieten en vooral geen fysieke ongemakken krijgen! Liefs jullie zoon x
  3. Paul:
    28 april 2016
    De engeltjes bewaken de stapstenen dus ook al. De goden zijn jullie goed gezind.
    Kunnen jullie een foto plaatsen van de route die jullie volgen, of de kaart bijwerken, dan weten we ongeveer waar jullie zijn.
    Liefs
    Paul en Irene
  4. 29 april 2016
    Helemaal goed luitjes. Geniet er lekker van!
    Wij hebben gezellig Bas naast ons!
    Liefs Jos en Mieke.
  5. Adriaan:
    29 april 2016
    We hebben de kaart bijgewerkt en deze zullen we proberen bij te houden. De afstanden komen niet overeen met die van onze route omdat wij nooit rechtstreeks van a naar b lopen
  6. Paul:
    30 april 2016
    Top Ad, nu kunnen we ongeveer zien waar jullie zijn.
    Geeft een iets beter beeld.
  7. Dieuwertje Bais:
    1 mei 2016
    Helemaal gelukt hoor! Mooi verslag. Geniet van alles volop.
    Voorzichtig op smalle paadjes, zodat ik jullie weer heelhuids thuis zie.Groetjes Dieuw
  8. Luuk:
    2 mei 2016
    Laten we hopen dat de engeltjes ook voor de rest of jullie adventure je beiden in de gaten houden.
    Veel plezier en mooi weer toegewenst, Luuk
  9. Sandra:
    2 mei 2016
    Hoi José, vanaf mijn bank lees ik met heel veel plezier jullie verhaal. bijzonder... Een goeie wandeling morgen!, en overmorgen en zo verder.. Hartelijke groet!